Návod na háčkovanú veľrybu Elvíru

Veľrybu Elvíru som vymyslela ako darček pre moje krstniatko. Jej výroba si vyžaduje len základné zručnosti v háčkovaní a kvalitnú a mäkkú priadzu ako napr. Dolphin Baby. Ak máte koho potešíť, alebo len tak chcete potešiť seba, tak opäť som si pripravila pre Vás návod.


Čo budete potrebovať? 

  • 1 balenie bielej priadze Dolphin Baby
  • 1 balenie svetlo modrej priadze Dolphin Baby
  • háčik 4,5 mm 
  • bezpečnostné očká
  • výplň na hračky

Skratky
r.o. - retiazkové očko
DS - dlhý stĺpik
KS - krátky stlpik 

Poznámka: Každý riadok končíme pevným očkom. 

Postup

Telo 

1.r. Z bielej priazde spravíme magický krúžok zo 6 KS.

2.r. 2 KS do každého r.o.

3.r. 2 KS do každého 2. r.o.
4.r. 2 KS do každého 3. r.o.
5.r. 2 KS do každého 4. r.o.
6.r. 2 KS do každého 5. r.o.
7.r. 2 KS do každého 6. r.o.
8.r. 2 KS do každého 7. r.o.
9.r. 2 KS do každého 8. r.o.
10.r. 2 KS do každého 9. r.o.
11.r. 2 KS do každého 10. r.o.
12.r. 2 KS do každého 11. r.o.
13.r. 2 KS do každého 12. r.o.
14.r. 2 KS do každého 13. r.o.
15.r. 2 KS do každého 14. r.o.
16.r. 2 KS do každého 15. r.o.
17.r. 2 KS do každého 16. r.o.

18.r. - 20. r 1 KS do každého očka.

21.r. Napojiť modrú vlnu a pokračovať 1 KS do každého r.o.

22. r. - 27.r. 1 KS do každého r.o.
28.r. Zháčkovať (uberať) každé 15. r.o.
29.r. Zháčkovať (uberať) každé 14. r.o.
30.r. Zháčkovať (uberať) každé 13. r.o.
31.r. Zháčkovať (uberať) každé 12. r.o.
32.r. Zháčkovať (uberať) každé 11. r.o.
33.r. Zháčkovať (uberať) každé 10. r.o.
34.r. Zháčkovať (uberať) každé 9. r.o.
35.r. Zháčkovať (uberať) každé 8. r.o.
36.r. Zháčkovať (uberať) každé 7. r.o.
37.r. Zháčkovať (uberať) každé 6. r.o.
38.r. Zháčkovať (uberať) každé 5. r.o.
39.r. Zháčkovať (uberať) každé 4. r.o. Ostane nám otvor na výplnanie výplňou na hračky. Ale ešte umiestníme bezpečtnostné očká  a potom naplníme výplňou. Otvor uzavrieme a zošijeme dokopy.




Chvost
Chvost som tiež robila z dvoch farieb. Najprv som si uháčkovala 6. r.o z modrej priadze a do každého 1 r.o. som uháčkovala 1 DS. Takto som spravila 6 riadkov. Obdobne som som urobila aj z bielej priadze a obe časti som zháčkovala do kopy.




Plutvy na chvost 2x
1. r. 6 retiazkových očiek z modrej priadze
2.r. - 4.r.  do každého očka po celom obvode 1KS a na konci riadka 2 KS.


Plutvy 2x
1.r. 12 r. o. z modrej priadze.
2.r. - 3 r. do každého očka 1 DS po celom obvode.



Nakoniec prišijeme konce, odstrihneme, prišijeme jednotlivé časti k telu a čiernou priadzou vyšijeme úsmev.
A toto je Elvíra! :)



Návod je zverejnený aj na https://www.sashe.sk/Zuy/journal/hackovana-elvira



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Návod: Pletené štucne

Návod na háčkovaného ježka